Авторемонт+

Перехід на газобалонне обладнання (ГБО), чи варто гра свічок?

Багато хто розуміє, що вигідно купити ГБО. У мережі повно калькуляторів розрахунку такої вигоди. Представник VipGaz Center розкриває дані калькулятора та підраховує економію на конкретному прикладі.

Скільки можна заощадити, якщо перейти на пропан?
Спершу торкнемося інвестицій, бо доведеться вкластися, перш ніж почати економити. Для власників карбюраторних та моноінжекторних машин встановлення газобалонної апаратури другого покоління обійдеться у суму, еквівалентну €200–250. Незначне перевищення бюджету можливе, якщо йдеться про 8–12-циліндрові авто. Щоб купити ГБО 4 покоління, яке ставиться на більшість інжекторних машин, необхідно приготувати від 310 до 765 євро для 4-циліндрового двигуна.

Істотний розліт у цінах виходить через комплектацію та просунутість обладнання. Наявність «додаткових циліндрів» також підніме початкову планку. Бюджетні комплектації підходять для авто без «наворотів» у системі упорскування. А ось якщо йдеться про турбодвигун або автомобіль з безпосереднім упорскуванням, то ставити базовий комплект не можна. В іншому випадку доведеться пожертвувати ресурсом турбіни, бензинових форсунок або самого двигуна.

Вважаємо економію
Зазвичай вартість пропану в 2–2,5 рази нижча за ціну А-95, на якій їздить більшість авто. Навіть якщо ціна на газ підскакує, це говорить лише про те, що бензин незабаром теж подорожчає. Такими є особливості логістики. Так було восени 2017 року, так відбувалося раніше і так буде надалі. Справа в тому, що через відсутність запасів пропан-бутану він швидше реагує на ринкові коливання. У нас у країні торгівля газом відбувається фактично з коліс – на заправках є 3-4-денний запас, не більше. Бензин зберігається на нафтобазах, де дотримується місячний запас.

Споживання газу на 10-15% вище А-95. Справа у фізиці та хімії – щільність та калорійність у газової суміші нижче. Одинаковий показник повинен викликати занепокоєння, тому що це означає неправильний склад паливної суміші. У 100% подібних випадків це призводить до капітального ремонту двигуна через 30–50 тис. км пробігу.

Тепер перейдемо до цифр: машина, що витрачає 10 л А-95, споживає 11 л пропан-бутану. Однак потреба в бензині не зникає, тому що на ньому відбуваються холодний пуск і прогрівання мотора – взимку його потрібно більше, влітку менше. Припустимо, що це буде 1 літр навколо по році на кожні 100 км пробігу. Отримуємо:

10 (витрата бензину) x 30 (ціна А-95) = 300 грн (витрати на паливо на 100 км. при бензиновій експлуатації);
11 (витрата пропану) x 13 (ціна газу) = 143 грн. + 30 (1 л бензину) = 173 грн. (витрати на паливо на 100 км при газовій експлуатації);
127 грн. економії на кожну сотню пробігу.
Читайте також: Новий Peugeot 308 2018 покажуть вже цього літа
До витрат слід додати сервісне обслуговування. Інтервал складає 10000 тис. км. Вартість ТО для 4-циліндрового авто дорівнює 400 грн. Підрахувати економію саме для свого автомобіля не складе труднощів.